Sümbülzade Vehbi Efendi Padişaha Yazdıgı Şiir

خرید بک لینک

Sümbülzade Vehbi Efendi Padişaha Yazdıgı Şiir
Bir gün padişah vehbiyi yanına çağırır ve "Bana öyle bir şiir yaz ki ilk mısrayı okuyunca içimden seni öldürmek, ikinciyi okuyunca ödüllendirmek gelsin" der ve ortaya şöyle bir şiir çıkar! 
 


Azm-ü hamam edelim,sürtüştürem ben sana, 
Kese ile sabunu,rahat etsin cism-ü can.. 
***
Lal-ı şarab içirem ve ıslatıp geçirem, 
Parmağına yüzüğü,hatem-i zer drahşan.. 
*** 
Eğil eğil sokayım,iki tutam az mıdır? 
Lale ile sümbülü kahkülüne nevcivan.. 
*** 
Diz çökerek önüne ılık ılık akıtam, 
Bir gümüş ibrik ile destine ab-ı revan.. 
*** 
Salınarak giderken arkandan ben sokam, 
Ard eteğin beline,olmasın çamur aman.. 
*** 
Kulaklarından tutam,dibine kadar sokam, 
Sahtiyandan çizmeyi,olasın yola revan.. 
*** 
Öyle bir sokayım ki,kalmasın dışarda hiç, 
Düşmanın bağrına,hançerimi nagehan.. 
*** 
Eğer arzu edersen ben ağzına vereyim, 
Yeterki sen kulundan lokum iste her zaman.. 
*** 
Herkeze vermektesin,birde bana versene 
Avuç avuç altını,olsun kulun şaduman.. 
*** 
Sen her zaman gelesin,ben Vehbi'ye veresin, 
Esselamun aleyküm ve aleykümüsselam...

Azm: Toplantı 
Zer: Altın 
Drahsan: Süslü 
Nevcivan: Genç kişi 
Dest: Ayak 
Sahtiyan: Kuzu derisi 
Nagihan: Aniden 
Şadumnan: Mutlu,sevinçli 

ملانصرالدین (Molla Nsrddin)...

ما را در سایت ملانصرالدین (Molla Nsrddin) دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 192 تاريخ: پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 13:34

صفحه بندی